Followers

Monday, August 15, 2011

Soalan & Jawapan Mengenai Masalah Kecantikan..



Assalamualaikum dan selamat pagi semua wanita yang sihat wajah..
hamboi..
Dya postkan entry nie untuk tatapan umum,, beberapa soalan yang biasa di tanya dan yang sempat dya jawabkan...
Yang buruk hanya dari dya,, yang baik hanya dari DIA... :))


S1: dya...slalu naik status psl produk skin care..bg tips skit psl mary kay..mcm menarik jer...i ni kuat make up..tp kurg jage kulit...
Dya jawab: hi awak,, saya pun kuat sangat makeup.. tapi awak tau makeup nie sejenis topeng untuk wanita kata lelaki.. sampai bila kita nak pakai topeng je untuk cantik.. apa kata kita cuba rawat wajah kita yang asas bagi sihat, segar & semulajadi cantik... bila awak tanggalkan makeup awak sure awak ada keyakinan lebih lagi adalam diri..
untuk pengetahuan awak makeup kita juga mengandungi vitamin non camicel untuk muka kita sebab muka kita makin hari makin kurang vitamin dia,, awak suka muka awak dapat banyak vitamin x?? awak suka? kita suka tau.
Yang bestnya product kita ada warranty selama 30 hari.. wuuuhh... :)
boleh tengok dulu PRODUCT RESEARCH bila dah habis baca,, boleh tanya dya lagi tak ada masalah:




S2: Salam dayah nak tanya.mary kay ada produk pemutih tak?kalau untuk kulit yg berjerawat teruk mcm mana pulak?

Dya jawab: Opkos ada,, tapi untuk permulaan kita tak suggestkan guna terus set untuk pemutihan & sebagainya.. kita kena tau product sebelum nie awak guna, umur awak, biasa saya akan kaji selidik dulu tentang life awak ok..
untuk permulaan better guna dulu product basic uyang saya & awak guna sebelum nie cuma keringkan wajah dari luar and then muka mengelupas sikit-sikit betul tak??
Untuk PRODUCT BOTANICAL SKIN CARE akan repair skin awak dari dalam ke luar -mengikut skin type kita tau & berita baiknya kita punya product basic itu pun dapat mencerahkan wajah mengikut warna asal individu itu,, kita macam inspectorkan?? :))




S3: Salam madam dya, sabrina here.. Sy ade mslh dgn bibir.. Sekeliling lua dr garisan bibir sy hitam since lepas bersalin.. Ade x produk mary kay yg boleh ilangkan hitam tu?

Dya Jawab: Hi sabrina dya here!! ok opkos la ada... dya pun guna,, dengar masalah dya dulu ok.. sebelum nie dya memang xtau kenapa bibir dya kering & sukahati mengelupas.. kita jadi habit tarik-tarik kulit kat bibir sampai berdarah xsakit sebab dah biasa tererkan?? :P
ok serius,, bila apply SATIN LIP MASK bibir jadi pinky semula, bersih sure untuk masalah awak ok & tegang semulajadi .
Bila siang dalam rumah dya akan pakai SATIN LIP BALM memang bagus untuk yang bekerja dalam aircond dya galakkan pakai boleh tahan selama 6 jam... bibir jadi sihat semulajadi insyallah.. :))





S4: salam.dya akk nak tyela muka akk ni ada jeragat.produk yg dya guna 2 blh ke kurangkan jeragat ni..tp akk blh canmpur x dgn produk lain

Dya Jawab: Hi akak,, assalamualaikum too.. try ini DARK SPOT SERUM
rollkan saje atas jeragat akak. Dalam masa 30 hari jika tiada perubahan masih ada jeragat itu boleh pulang semula pada dya,, yang penting product yang akak guna 2 kalau dya mintak akak stop sertamerta boleh?? dya sayang akan.... Please :))





S5: askum kak..sy ada msalh kulit..skrg sy berumur 22 thn.sy mengalami msalah jerawat di sekitar pipi,dahi n dagu sejak sy form 4 lg..jerawat sy jenis yg halus (jerawat pasir) n kdg2 ada gak tmbuh jerawat yg bernanah..liang roma muka sy jga bsr..produk apa yg ptt sy gna?

Dya Jawab: Walaikumsalam wbt,, sebelum tue saya nak tau muka awak sangat-sangat berminyak @ xberapa sangat..
Untuk pengetahuan awak antara sebab-sebabnya adalah hormon @ product yang digunakan sangat tinggi kandungan kimia-ada sesetangah orang sampai muka hancur sayang dia tak tau puncanya adalah product yang digunakan..Cuba ACNE SPOT SOLUTION untuk jerawat awak... Insyallah lebih elok.. :)




S6: salam .. saya mempunyai kulit yg berjerawat , dan saya bru sahaja selesai facial . saya ingin meminta sedikit tips untuk mengelakkan jerawat tumbuh semula dri segi makanan , minuman, gaya hidup . dan seumpamanya .. sekian , :)

Dya Jawab: Salam hi orang sabah bah,, memang selalu pergi ke?? Untuk pengetahuan awak kebiasaanya bila seseorang pergi membuat facial next time dia akan pergi lagi konon-kononnya treatment lanjutan @ masalah lain pula akan datang-jerawat yang teruk & sebagainya. Daripada awak serahkan muka pada mereka better awak sendiri yang membelai wajah.. Dia 'beauty consultant' tidak tahu tekanan yang dia lakukan ke atas muka awak. Mana tahu dia baru putus cinta habIs muka awak dia kerjakan.. xke nayee namanya tu... buat facial dari rumah sambil tengok dvd nak?? try PRODUCT BOTANICAL MARY KAY sebulan 8 kali awak boleh buat facial selepas solat isyak ok.. Cuba juga ACNE SPOT SOLUTION untuk maslah jerawat awak. Untuk product penjagaan MATA, BIBIR boleh pm saya tqvm.. :))





Untuk Product-product lain Mary Kay: http://www.marykay.com.my

4 comments:

  1. salam, hi sis..mcm mane sy nak dptkan produk ni ye?

    ReplyDelete
  2. kenapa tak di sertakan harga bagi setiap produk mary kay?? berminat utk mengetahui tentang pencuci muka dan krim malam mary kay

    ReplyDelete
  3. salam,akak nak tanye,kulit farah nie kering tau..
    kadang2 kalau pakai bedak mesti ada tompok2 putih. kulit farah pon x sekata. bawah mata nampak gelap.. kalau x pakai bedak muka farah lain sgt.. tp sejak prctkal kt office nie farah dh x pakai ap kt muka risau kulit jadi kering sebab aircond kan.. macam mne ea kak nak buat.. risau nie...

    ReplyDelete
  4. hi akak :)
    saya 19 tahun.saya punya kulit jenis berminyak, lagi-lagi kawasan pipi, celah2 hidung, dahi and dagu. and tempat2 tu jugak selalu tumbuh jerawat. kalau ada 1 jerawat tu dah nak hilang, tumbuh yang lain pulak. colour kulit saya tak sekata and kat pipi saya ada nampak bintik2 halus kaler hitam.
    saya dulu pakai macam-macam produk pencuci muka, tetapi sekarang saya just basuh muka dengan oatmeal. and berkesan! tetapi bab jerawat tu jew yang degil sikit. any tips for me?

    ReplyDelete