Followers

Saturday, April 19, 2014

Antara sebab-sebab cas solekan juru solek berbeza-beza..











Antara kos yang ditanggung seperti masa, pengangkutan, barang makeup dan skill yang tidak boleh diganti oleh juru solek lain.
Belum lagi dikira ada sesetengah juru solek yang mengenakan extra cas untuk hair do, hijab dan services memakaikan baju sekalipun.

Kos untuk pembelajaran yang dilaburkan akan memberikan perkhidmatan yang terbaik.
 Cubalah memperbaiki skill dan memberikan lebih ilmu lagi kepada semua orang sekeliling kita.

Untuk makeup dinner mengikut pada tema juga bila customer minta makeup karakter jauh lagi mahal sebenarnya tapi terpulang kepada juru solek berapa mereka letak harga mengikut kepakaran masing-masing.

Sebagai pelanggan anda PERLU pandai tawar-menawar,,
Biasanya juru solek akan berikan harga promosi @ harga sepatutnya.
Bagusnya berbincang dulu jika ada masalah tak paham tanya.

Jangan sesekali membeza-bezakan dengan harga juru solek lain.
Lain orang lain kepakaran, pengalaman, kos pembelajaran bidang solekan, tahap kepakaran dan juru solek diiktiraf @ tidak.

Kepakaran makeup saya ada 2 jenis iaitu MAKEUP MANUAL dan AIRBRUSH MAKEUP (teknik sembur) pembelajaran sudah semestinya dari Akademi yang bertauliah iaitu AKADEMI KECANTIKAN ARTISTIK DIYANA yang memberikan pengiktirafan SKM iaitu SIJIL KEMAHIRAN MALAYSIA untuk MAKEUP ARTIS.

Sudah semestinya setiap pelanggan mahukan solekan yang TAHAN LAMA, TIDAK BERKERAK, TIDAK PECAH, TIDAK LAMA WAKTU DISOLEKKAN (max 1 jam sahaja untuk jurusolek makeup pelanggan), TIDAK CAIR, TIDAK LUNTUR, TIDAK OVER, TIDAK BERUBAH DARI MUKA ASAL.


Tips untuk jurusolek kepada para pelanggan:-

Saya akan memberikan beberapa harga  promosi untuk mereka pilih.
Saya bahagikan kepada 2 iaitu MAKEUP MANUAL standart & AIRBRUSH MAKEUP 2x ganda dari harga makeup manual.
*Jika ambil 2x makeup mana-mana lebih jimat.

Malah saya akan membantu setiap pelanggan dengan sehabis baik setelah bayaran deposit 50% diberikan termasuklah RUNDINGAN SOLEKAN PERCUMA yang bersesuaian mengikut jenis mata, warna pakaian, kanta lekap dan tema pakaian.

No comments:

Post a Comment